Concursuri si premii | Inventika Place

Concursuri si premii

OLIMPIADA DE INFORMATICA 2020-20211

2 medalii de bronz, 1 argint si 2 medalii de aur pentru elevi de gimnaziu pregatiti la Inventika.

FLL JUNIOR 2020-2021

In ciuda dificultăților legate de pandemie, Inventika a participat din nou cu 2 echipe la grupa de vârstă 6-10 ani: Best Robots a câștigat premiul pentru Valorile Fundamentale si Sensor ON junior, premiul pentru Modelul Echipei, la Expoziția Națională din 27.02.2021.

Echipele de “seniori” au obtinut locul I la Designul si programarea Robotului (Inventika Storm) si Campioana First Lego League (Sensor ON) si, de asemenea locurile 3 si 2 la Performanta Robotului, la etapa regionala Bucuresti din 07.02.2021, calificandu-se impreuna la Faza Nationala.

La Faza Nationala din 23.05, Inventika Storm a luat locul II la sectiunea Valori Fundamentale, iar Sensor ON a terminat pe 4 la toate categoriile, calificandu-se la Virtual Open International Grece – 200 de echipe din toata lumea, unde va reprezenta Romania in perioada 24-27 iunie.

1

Gym Seer are o colecție de ghiduri audio care conțin explicații pentru sesiuni de mișcare ce se pot face independent, acasă. Acestea sunt gândite special pentru nevăzători și nu conțin exerciții de forță.

Scripturile au fost preluate de la Metro Blind Sport, o asociație care promovează sportul în comunitatea nevăzătorilor din Londra. Aplicația a fost dezvoltata folosind mediul de programare AppInventor de la MIT și este, în acest moment, în faza de aprobare la Google Play

2

Fitness ON – Game ON este o aplicatie dezvoltata in Python, care poate fi instalata pe orice device care are o camera video (TV, laptop, webcam etc.). Programul apeleaza o bibliotecă open source pentru calcul numeric și învățare automată pe scară largă, MobileNet, dezvoltata la Cornel University. Astfel programul nostru apeleaza aceasta biblioteca, apoi estimeaza 3D (x,y,z) 19 puncte pentru a desena in timp real scheletonul utilizatorului, iar apoi poate valida miscarile diferitelor parti ale corpului.

In acest fel puteti face exercitii de kineto-terapie in fata camerei video, iar programul va valida rezultatele.

FLL JUNIOR 2019-2020

Inventika a participat cu 2 echipe la grupa de vârsta 6-10 ani, câștigând unele din cele mai importante premii ale competiției: premiul pentru Programare (Sensor ON Junior) și cel pentru Construcție Mecanică (Mini Technicus Lego) la Expoziția Națională din 29.02.2020.

Nou aparuta echipa Inventika Storm, castiga locul I la Proiectarea Robotului la Regionala Bucuresti din 15.02.2020, cu un design absolut original si se califica la Faza Nationala. Din pacate, datorita pandemiei, etapa nationala a fost anulata.

În București sunt peste 100 de mii de blocuri de locuințe iar in toate acestea există subsoluri, terase, spălătorii sau uscătorii care sunt fie abandonate, fie utilizate ca spații de depozitare pentru obiecte pe care nimeni nu le mai folosește.

Echipa Sensor ON continua aventura si in al doilea an de participare obtine Premiul Campionilor locul II (echipa foarte buna la toate sectiunile) la Regionala Bucuresti din 16.02.2020 si, desigur, calificarea la Faza Nationala.

1

Propunerea noastră, pentru o mai bună utilizare a acestor spații, este aceea de a instala sere hidroponice in care să se cultive legume, fructe și plante aromatice. Inventika Storm a creat un prototip functional de Sera Hidroponica, in care a crescut salata. Rezultatele muncii noastre pot fi folosite pentru a crea o organizație care să promoveze acest proiect către asociațiile de proprietari și administratorii de clădiri din București și sperăm că vor ajuta la folosirea mai bună spațiilor construite.

Din pacate, datorita pandemiei, etapa nationala a fost anulata. Totusi, Sensor ON participa la primul Virtual Open International (13-20 aprilie 2020), alaturi de alte 77 de echipe din intreaga lume, obtinand locul 23.

2

În ziua de astăzi, jocurile video sunt modul preferat al copiilor de a-și petrece timpul liber. Acesta poate fi considerat un lucru rău, având în vedere că și-ar putea petrece acest timp făcând lucruri mai folositoare. Dar dacă ar exista o aplicație care să aibă un efect pozitiv asupra copiilor, sau chiar și asupra adulților? Aplicația noastră RECYCLE ON învață copiii să recicleze și să fie mai conștienți de faptul că deșeurile nu sunt colectate și reciclate în mod corect de cele mai multe ori. Practic este vorba de un joc de genul Recycle UP/ Level UP.

Aplicația de mobile Recycle ON a fost dezvoltata in Thunkable – un mediu vizual si ar fi urmat sa fie implementata in scoli cu ajutorul Societății Naționale de Colectare si al celor de la Patrula de Reciclare, care ne-au ajutat la documentarea proiectului. Recycle ON a fost una din cele doua nominalizări ale României pentru Global Innovation Award 2020 – competiție FIRST ce susține financiar cele mai bune proiecte ale sezonului.

FLL 2018-2019

Echipa Inventika Sensor On a participat la ediția 2019 a FLL organizată la Universitatea Polithenică București în data de 17 martie, cu tema Explorarea Spațiului.

La ediția din acel an au fost 63 de echipe înscrise.

Au fost jurizate 3 secțiuni: proba de robotică (concurs, prezentare construcție robot, prezentare proiect de cercetare și valori fundamentale)..

A fost prima participare a echipei la un concurs de robotică.

Echipa a identificat una din problemele cu care se confruntă astronauții: acumularea de lichide in zona capului datorată lipsei de gravitație. Aceasta poate duce la amețeli, dezorientare, leșin, edem cerebral

Soluția propusă de echipă: o casca care monitorizează activitatea cerebrală și injectează cantități bine calculate de vasoconstrictori (adrenalină) sau vasodilatatori (nitroglicerină) pentru a contracara efectele lipsei de gravitație și a evita leșinul în momente critice.

Inventika Sensor On a câștigat locul I la proba Proiect Inovativ cu proiectul NBH – No Blackout Headset.

Ca urmare a rezultatului obținut, echipa a reprezentat Romania la ediția internațională a FLL Byblos, Liban, în perioada 14-16 iunie 2019;